BCAA aminosav protokollok

Folyamatosan sok levelet kapok azt firtatva, hogy milyen protokollok alapján használom a BCAA esszenciális aminosav táplálékkiegészítőt. Itt van tehát, hogy szerintem mikor a legfontosabbak a BCAA-k és mennyit érdemes ezekben az időpontokban használni.

1. protokoll

Mikor: Nagyon alacsony energia bevitel, gyors zsírcsökkentés során.

Mennyit: 5-10 grammot napi 3-5 alkalommal minden nap. A pontos adag és annak gyakorisága a felhasználó testtömegétől függ. Mindenképpen fogyassz el egy adagot edzés alatt és után is! A többi adag essen az étkezések közé.

2. protokoll

Mikor: Nagyon intenzív edzés során, amikor a testsúly megtartása is már nehézkes (ez nyilván nem testépítőkre, hanem más sportolókra jobban vonatkozik — a szerk.) Ez gyakori ektomorf sportolóknál, akik sokat vannak úton, vagy nagyon nagy intenzitású/volumenű edzésblokkot végeznek éppen.

Mennyit: 5-10 grammot napi 3-5 alkalommal étkezések között. Emellett minden adag mellé adj 2.5 g kreatint is. Itt is a pontos adag és annak gyakorisága a felhasználó testtömegétől függ.

3. protokoll

Mikor: Nagyobb tengerszint feletti magasságon edző sportolóknál.

Mennyit: 5-10 grammot edzés során és 5-10 grammot az edzés utáni turmixhoz.

Dr. Berardi a University of Texas, Austin egyetem tanszékének a tagja, és számtalan magas szintű sport csapat táplálkozási programjának a vezetője, köztük a kanadai sífutó nemzeti válogatotté, a kanadai sí nemzeti válogatotté, a kanadai kajak-kenu nemzeti válogatotté, a kanadai bob nemzeti válogatotté és az USA Spike Team profi kerékpár csapaté.